Minden nagycsoportos óvodás szülője számára fontos kérdés, hogy gyermeke elkezdje-e 6 évesen az általános iskolát vagy sem. A felmérések – és saját tapasztalataim – alapján a 6 éves gyermekek kevesebb százaléka az, aki valóban megérett képességi szinten is az iskolára. A döntés a szülő joga, de érdemes segítséget kérni a helyzet pedagógiai szempontú megítélésében szakembertől.

Iskolaérettségi vizsgálat

A Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszer használatával megállapítható, hogy az 5-7 éves óvodás korú gyermek a képességfejlődése melyik szakaszában tart jelenleg. A felmérés alapot képezhet az iskolakezdés eldöntésének és a fejlesztés szükségességének kérdésében.
A felmérés időtartalma 2×45 perc, ára 5000 Ft ami két alkalmat foglal magában.
A vizsgálati területek az írásmozgáskoordináció, a beszédhanghallás, a szocialitás, a számolás és a mozgás. A felmérés saját igényekhez szabva, játékos formában zajlik.

Iskolaelőkészítő foglalkozás

Az óvodai nevelés keretein belül egyre kevésbé fejlesztik megfelelő mértékben az általános iskolába készülő kisgyermekek képességeit. A képességek fejlődése által érik az idegrendszer. A képességek alacsony mértéke pedig éretlen idegrendszerre utalhat, ami az általános iskolában tanulási nehézségben mutatkozhat meg. Az iskolaelőkészítő foglalkozás ezt az átmenetet hivatott gördülékenyebbé tenni, mesés, játékos, mozgásos formában, az egyes képességterületek szintrehozásával. A foglalkozás időtartalma 45 perc, ára 3000 Ft.